Den første gang vi mødte  Toothless Tiger, var på en e-handels konference hvor Henriette Weber holdt en tale om social medier og digitale tendenser for e-handlende. Hun kendte til så mange cool ord, udtryk og trends at vi hurtigt fandt ud af, at hun måtte vide en masse om det.

Vi ventede et stykke tid med at kontakte hende, fordi vi tænkte at det måske ville være overkillat have sådan en Guru med os på sidelinjen, når det “bare” var os.

Vi havde et møde med Toothless Tiger hvor vi talte om vores fremtidige idéer og muligheder med sociale medier og vi fandt hurtigt ud af, at vi ikke kunne fortsætte uden dem.

Når du møder Henriette Weber kan man godt tænke først ” hvad i alverden kan jeg få ud af dette”. Så man kan godt sige at Henriette er ligesom sociale medier selv, for der spørger man også sig selv “hvad i alverden kan jeg få ud af dette” når du tilgår det som en virksomhed.

Men da Henriette begyndte at arbejde med os, skete der en masse ting. Vi fik en strategy om, hvad vi skulle starte med, og hvilke tendenser der var i vores felt i Danmark og internationalt. Vi fik forskellige scenarier omkring hvad vi kunne starte med, som vi bare skulle vælge imellem og implementere i vores virksomhed. Det tog lidt kræfter til at begynde med, men det var alt sammen samlet i en rapport – så det var bare om at komme i handlingsmode og begynde.

Toothless Tiger gjorde en kæmpe ting ud af vores identitet og at det var os der var bag alt hvad vi gjorde – alt vil blive fundet “derude” pga. transparensen på sociale medier og internettet.

Vi er nu 9 måneder inde og har en facebook side med et konstant stigende nummer af likes.

Vi har fundet ud af hvad vi skal bruge sociale medier til.

Vi har en blog som vi bruger til en anden type kommunikation end facebook. Og så har vi “kloge åge” vores sms service, der blev gratis pga. råd fra Henriette – hvilket nok var et af de bedste råd vi har modtaget.

Henriette Weber er en Zauber Frau indenfor sociale medier. Hun udlever nøjagtigt hvad hun tror på, hvilket gør hende så overbevisende.

Vi får business ud af sociale medier fordi vi tog dem seriøst og gjorde dem til et strategisk aktiv i vores virksomhed. Vi har ikke fået det sat op så vi kan måle det endnu, Men vi kan direkte føle det.

– Ann Riemer Eis and Jane Vestergaard Legeakademiet.dk