MyC4 er en meget speciel virksomhed for os at arbejde med, for de gør sådan et fantastisk job med at hjælpe til i Afrika, med mikrofinansiering – uden at miste forretningsperspektivet – we like! De kom til os fordi de var blevet listet som en potientiel vinder af BBC’s World Challenge, en udfordring for virksomheder der vil ændre verden og tjene penge på det samtidig.
De ville selvfølgelig gerne vinde udfordringen og de tænkte at ved at involvere deres omgivelser i deres arbejde og måden de laver forretning på, så ville de have en større chance for at vinde.
Vores opgave var at træne kommunikationsteamet i at lytte på internettet, især de sociale medier, og accelerere den goodwill der omgiver myc4 – en helt fantastisk måde at arbejde på. Teamet vidste vigtigheden af social web og var meget nysgerrige omkring hvordan de kunne implementere det mere og gøre det til en del af deres forretning, især på markedsføring, branding og identitets siden.
Myc4 vandt ikke udfordringen, men de lærte at deres omgivelser elskede dem på en måde så de kunne spørge dem om alt, blandt andet co-creation – et sandt inspirerende brand.
Her er hvad co-founder af Myc4 Tim Vang havde at sige om vores arbejde med dem.
“Toothless Tiger har uden tvivl gjort en kæmpe forskel for MYC4…  Jeg er dybt inspireret på den måde de kaster sig selv ind at forstå vores situation og finde ud af hvad vi skal gøre som næste skridt – samtidig med at de har givet en fuldstændig vital rådgivning omkring internettet, de sociale medier og holdt os til fadet. Det har været en interessant rejse, for lige pludselig finder du ud af, at der er en forretnings-disciplin der eksisterer som er meget vigtig for vores virksomhed men som vi ikke mestrer. Vi kunne ikke havde gjort det her selv. Punktum. Toothless Tiger er proaktiv på den måde at de kontakter dig før du ved du har brug for deres rådgivning, det er sådan noget jeg kan li – behold den attitude”.